Wycieczka do Lublina

Powiększ obraz

Dzięki sprzedaży naszych wyrobów pozyskujemy fundusze, które w całości przeznaczane są na rehabilitację społeczno –zawodową oraz integrację podopiecznych ze środowiskiem. Dzięki tak uzyskanym pieniądzom odbyła się wycieczka kulturano-edukacjna do Lublina. 28 września 2017 r. uczestnicy wraz z pracownikami WTZ oraz wójtem gminy Konstantynów Romualdem Murawskim, sekretarz Elżbietą Łazowską i kierownik GOPS Grażyną Miłkowską, którzy włączeni zostali w funkcje opiekunów osób niepełnosprawnych, mogli zwiedzić piękne zabytki naszego miasta wojewódzkiego. Program wycieczki obejmował  także spektakl teatralny oraz wizytę w Muzeum Wsi Lubelskiej.

Nasz uczestnik Piotr Kamiński  tak opisał  ten dzień:
„Pewnego dnia, 28 września wstałem o 5:00 rano, umyłem się, ubrałem się, zjadłem śniadanie i poszedłem z mamą na parking koło naszego kościoła w Konstantynowie,  gdzie wszyscy czekaliśmy na przyjazd autokaru. Powiedziałem „ papa” do mamy i wyruszmy w wielką podróż do Lublina. Naszą wycieczkę rozpoczęliśmy od  Teatru Andersena, gdzie mogliśmy obejrzeć Baśń o zaklętym kaczorze. Główna bohaterka Weronka ratuje złotnika zaklętego w kaczora, poprzez pokonanie trudnej drogi do zamku złej czarownicy. Poznajemy w baśni moc żywiołów: słońca, księżyca i wiatru, którzy przychodzą bohaterce z pomocą. Bardzo fajnie było zobaczyć czym jest magia w baśniach. Drugim punktem wycieczki było Stare Miasto, które jest wizytówką Lublina. Wspólnie  z panią przewodnik spacerowaliśmy zabytkowymi uliczkami, widzieliśmy wiele ciekawych zabytków: kamienice, bramy miejskie i kościoły np. Świętego Walentego. Najbardziej  podobał mi się Zamek Królewski. Kolejnym ciekawym miejscem było Muzeum Wsi Lubelskiej. Z tego miejsca zapamiętałem: w starym domu – stare gliniane naczynia, zwierzęta: kury, krowy, gęsi, indyki, konie, kozy, łóżko z sianem w środku, stare przyrządy używane kiedyś w rolnictwie.”

Uczestnictwo w takich wycieczkach jest często dla naszych podopiecznych jedyną możliwością poznania nowych miejsc, doświadczenia  przeżyć  kulturalnych, jakie daje np. sztuka teatralna. Umiejętność zachowania się w miejscach publicznych, instytucjach kultury, czy placówkach gastronomicznych jest niezbędne dla społecznej akceptacji osób niepełnosprawnych.