Wycieczka do Zamościa

16 września wyruszyliśmy na wycieczkę edukacyjną do Zamościa. Skorzystaliśmy z gościnności Kierownika WTZ przy Parafii Św. Michała Archanioła w Zamościu Pana Wiesława Raka, który zaprosił nas do tejże placówki. Dzięki temu nasi uczestnicy mogli poznać jej podopiecznych oraz zobaczyć jak wyglądają i funkcjonują inne warsztaty.
Wycieczka wywołała wiele pozytywnych emocji. Oto relacja jednej z uczestniczek wyjazdu:

„Naszą wycieczkę do Zamościa zaczęliśmy od zwiedzania Ogrodu Zoologicznego  im. Stefana Milera w Zamościu. Widzieliśmy zwierzęta takie jak: tygrysy, żyrafy, małpy, papugi, zebry, sowy, daniele, osły…:) Byliśmy też w motylarni,  widzieliśmy wybieg dla niedźwiedzi,  zebr równikowych i antylop. Obejrzeliśmy woliery dla ptaków oraz wyspę lemurów, wybieg dla średnich kotów, pawilon gadów, płazów, ryb i bezkręgowców, pawilon i wybieg dla żyraf oraz innych zwierząt Afryki, a także ekspozycję żółwi błotnych i stepowych, wybieg dla zwierząt Australii i antylop.
Następnie pojechaliśmy w odwiedziny do Warsztatu Terapii Zajęciowej przy parafii św. Michała Archanioła w Zamościu. Gospodarze przywitali nas smacznym obiadem, po którym poszliśmy zwiedzać poszczególne pracownie. Co my tam zobaczyliśmy, było nie do opisania.

Po zwiedzaniu Warsztatu Terapii Zajęciowej pojechaliśmy busem na Rynek Wielki. Tam czekały już na nas wcześniej zamówione meleksy, którymi jadąc zwiedzaliśmy zabytki Zamościa.  Po zakończonej objazdówce po rynku poszliśmy obejrzeć ekspozycję w Muzeum Arsenał i na projekcję  o historii Zamościa w Prochowni.

Wszystkim ta wycieczka  się bardzo spodobała.”
tekst: Monika Charko

Podopieczni zapoznali się z historią Zamościa, momentami zwrotnymi jego dziejów, zwiedzili najważniejsze zabytki zlokalizowane przy Rynku Wielkim. Męskiej części naszych uczestników podobały się zwłaszcza wozy bojowe, które mogli zobaczyć w Muzeum Arsenał. Wszyscy natomiast korzystali z multimediów, które uatrakcyjniały zwiedzanie ekspozycji. Była to niezwykła lekcja historii w terenie…

Serdecznie dziękujemy Panu Wiesławowi Rakowi – Kierownikowi WTZ przy Parafii Św. Michała Archanioła w Zamościu oraz Pracownikom i Podopiecznym tej placówki za ciepłe przyjęcie, życzliwość i gościnność. Jednocześnie zapraszamy do rewizyty w naszym warsztacie!!!